Nystart suger!

Okej!

Vi är alla överrens om att helgen har varit katastrofal när det gäller vikten. Igår skulle bli nystartens dag. Jag var jätteduktig fram tills efter middag då jag fick huvudvärk och tänkte att jag kanske kan bota det med lite blodsocker chock....  Vilket resulterade i att jag klämde i mig säkert 50g smågodis i smyg (såklart, man kan ju inte stå och svulla på en måndag så någon ser! Jag menar någon sorts stolthet har man väl???) i köket medans min man var i storarummet och pratade i telefon. Det hjälpte INTE mot huvudvärk men däremot så hjälper det mot att gå ner i vikt. Inte ett sketet hg ner sen igår... snacka om dålig karaktär! Idag är ångesten ganska påtaglig och jag började dagen med 30 min tillsammans med OrbiShrek för att bränna lite väl behövda kalorier och för att döva mitt otroligt dåliga samvete!

Min syrra har varit här i helgen... jag har märkt ett oroväckande mönster... så fort jag är hemma hos mina föräldrar eller någon i min familj kommer och hälsar på så får jag ett ENORMT sötsug! Hemma hos mina föräldrar så finns det nämligen alltid massor med godis lite överallt. Ingen håller riktigt på det där med måttlighet. Jag kan alltså inte i min familjs närvara kontrollera vad jag äter. Måste vara nån slags betingat beteende. Men jag är ju inte en hund så jag måste lära mig behärska mig... Som tur är så är det ganska sällan jag träffar någon i min familj och sötsuget sätter inte in när jag pratar med dem i telefon. TUR!

image77

NO MORE!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0