Viktigt!

Hej!
Som namnet på bloggen avslöjar så handlar denna bloggen om vikt. Min vikt.... min viktnedgång. Varför blogga om det då? Jo, för att när man dokumanterar hur det går så blir i alla fall jag mer motiverad till att inte fuska. Ska börja med en liten presentation.


Namn Linda

Ålder  23

Civiltilstånd Gift med 3 barn, varav ett bioligiskt , 4 månader gammal

Längd 167m

Vikt  Vet inte precis just nu eftersom vågen är i vårat flyttlass på atlanten just nu... men sist jag vägde mig -80kg

Klädstorlek  Tröjor... 40 eller L, byxor.. ingen aning, kommer aldrig i några

Målvikt 60, vill gärna ner till 55 men försöker vara realistisk.

Okej, nu är det sagt. Sist jag vägde mig vägde jag 80 pannor. Huvva! Dagen då min son föddes för 4 månader sedan så vägde jag saftiga 90kg. Huvaligen! Som om inte det låter illa nog så bodde jag i ett land där man vägs i pounds och vägde in på jämnt 200 pounds! Det är så man nästan svimmar!!

Det har ju gått ett tag sen dess och 10 kg trillade av de första 2 veckorna efter födseln. Efter det har det stått still... Har precis flyttat hem till Sverige igen och han ännu inte fått våra möbler, eller kläder så jag bor som en astek. När vi flyttade så kunde vi bara packa en resväska var med kläder och jag packade de kläder som jag kom i. Eftersom jag vägde 10kg mer än innan jag blev gravid så blev det 4 tröjor och mina uberläkra gravid jeans med resår och myket stretch!! För övrigt de ända myxor jag kan komma i...

Låt mig skriva om dagens händelser....

Mina uberläckra resår jeans har fått ett JÄTTESTORT hål mellan låren, eftersom de är de enda byxor jag kommit i sen jag var i 5e månaden, dvs maj 2007 och för att mina lår är feta som två grisar som gnuggas mot varrandra konstant. Jaha, det va de byxorna det. Nu har jag bara min gravikjol mer resårmidja kvar att ha på mig. Kul... Eftersom jag behöver kläder att ha på mig så ger jag min ut med barnvagnen och kreditkortet på stan och letar kläder. Hittar jeans på rean och plokar till mig två par i stl 32" och ett par i 33".  Börjar med 32orna. Kommer inte ens över knäna. "Fasiken vilka små storlekar" tänker jag och går vidare till 33orna. De kommer en bit upp på låren och sen blir det tvärstopp! "Jäklar!" fräser jag medans jag försöker komma ur ålskinnet. Men kläder måste jag ha när jag blir smal tänker jag och köper 32orna. Smart tyckte jag och åkte hem, bara för att konstatera att jag fortfarande inte har några byxor att ha på mig. "Blir till att råbanta" tänker jag. 

Atkins metoden ärmitt val i djungeln av alla dieter, den har jag faktiskt gått på en 1 jan detta året. Den gick jag ner 17 kilo med i gymnasiet. Provar det igen. Skuttar iväg till Ica med barnvagnen i högsta hugg och plockar till mig kött i alla sorter, ägg, grädde och gräddfil. När jag kommer hem och ska plocka in alla grejjerna så råkar jag välta äggkartongen så att alla äggen rullar ut i barnvagnen. " Tur att inga trillade i marken" tänker jag oh ser i ögonvrån hur ett litet ägg tippar ner på trappan och lyser gul för alla grannar att se hur klantig jag är. Är det inte lustigt att när man är överviktig så tror man att allt fel man gör tolkas av omgivningen att det hände bara för att hon är fet. Så tänker jag i alla fall... Tänker en lång ramsa mindre fina ord medans jag traskar in oh hämtar papper att torka upp min klumpighet med. Ägget är slemmigt och glider bara bort från pappret och jag kan  nästan höra hur det skrattar och säger "haha, försök du bara". Efter att ha fått upp allt skal och nästan all gula bestämmer jag mig för att bara skölja bort resten. Smart!

Går in och ska  steka strömmingfiléerna som jag köpte. Lägger i dem i pannan, ingen panering tillåten här inte. De ser äckliga och tråkiga ut där i pannan. Men sen får jag syn på något ännu äckligare som jag inte sett innan! Ryggfenorna sitter kvar! BLÄ!!! Det är så man kan gråta. Jag lägger upp de sorgliga små fiskbitarna, utan panering, på tallriken och skvätter över lite citron. Plokar bort de läbbiga fenorna och äter snabbt upp dem så jag slipper se dem.
 
Kul, inga kolhydrater alls...  De som är så himla goda! Tänk bara på pasta, choklad och ostbågar, det godaste av allt! Men nej! Jag måste ju komma i de där byxorna som jag köpte. Måste komma i alla mina kläder som kommer nästa vecka med båten. Kommer ta minst en evighet innan målet är nått. 20kg...  hu så hemskt! Men som sagt, jag har gjort det innan och jag kan nog göra det igen! 

Här kommer jag!

Fet, stor rumpad, otränad och på väg! På väg mot ett smalare jag oh framtiden ser ljus ut.... eller ja, i alla fall tom på kolhydrater....

Häppåre!

image1

Här är jag ca 85 kilo tung 4 dagar efter förlossning med min dotter.

 


Kommentarer
Postat av: trixiie_

hejhej du kommer att klara det galant!!
jag vägde själv 92 när jag skulle föda.. 80kg ca 2veckor senare, nu 6månader senare väger jag 61 :)
har tagit 4månader för mig.. Men jag
har 55som målvikt.
så du kommer klara det!!!!! kommer följa din blogg och förhoppningsvis kanske få lite tips:D

2008-01-17 @ 17:42:05
Postat av: Sanniis

Kul med en ny viktblogg! Ska följa din kamp mot kilona. Själv har jag gått ner 10 kg sen i somras och har nu ca 3 kg kvar till målvikten.

2008-01-17 @ 17:49:15
Postat av: Linda

Va brutalt ärlig du är ;) Ska bli skoj att följa din kamp..

2008-01-17 @ 17:59:13
URL: http://lindizzen.blogg.se
Postat av: Jenny med Mandy

Jag håller ögonen på dig :D

2008-01-17 @ 19:46:41
URL: http://nynne.blogg.se
Postat av: jenny

vad spännande att följa dej!!

Jag funderar själv på att göra nåt åt min vikt. som står på 10kg + sen jag födde vår son för 9 mån sen!!!
Står stilla!!

2008-01-17 @ 22:08:48
Postat av: Linda (bloggaren)

hej tjejer!
tack för era komentarer. Ni har ingen aning om hur myket det hjälper att vakna fet å utsvulten och vill fuska och sen läsa vad ni skriver!!!! Det hjälper!!

2008-01-18 @ 07:19:46
Postat av: jenny

nej, Fuska inte. är inte värt det!! Man ångrar ju alltid sej!

2008-01-18 @ 21:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0