Om bantningshäxor

Ny vecka, ny dag, nya friska tag.. eller? Har knappast sovit alls inatt. Har blivit väkt av sonen minst en miljon gånger och eftersom jag är så HIMLA hungrig på natten så blir det en kamp varje gång att somna igen. Ligger och tänker på allt som jag inte får äta... som sonens godisnappar som har legat i köket sen i lördags och luktar och ser så goda ut. Va nära på att slicka på dem bara för att få liiiiite smak av godis (äckligt jag vet ) men när jag som bäst stod där och luktade så kom min man in och frågade vad jag sysslate med. "luktar" svarar jag. "självplågeri! svarar han då... så sant som det är sagt men det blir ganska tråkigt efter ett tag att bara äta kadaver!! Å så får man världens stinkigaste andedräkt... kul när mannen flinar och säger... " nu har du värsta Atkins breath!"   KUL!? näe, inge vidare.....

Jag har i förra vecka läst en himla bra bok om bantning. Det är Charlotta Flinkenbergs bok "Viktiga boken- från godisråtta till stl 38"  Den är verligen rolig och till hjälp när man vill fuska... och känna igen sig faktorn är hög!! I alla fall för mig! :)

image14 
Hittade inte bilden större, men jag hoppas att ni ser. Jag rekomendrar den till alla som gillar att läsa om vikt på ett mänskligt sätt.

Dagens lista - saker jag längtar efter

1.Sommar
2. Ostbågar
3. Komma i mina nya snygg jeans
4. Min våg, så jag vet om jag är på väg in i jeansen eller inte...

Jag vet inte hur det är med andra överviktiga men jag har alltid fått elaka komentarer om min vikt. När jag först flyttade hemifrån så kom jag från bussen en dag och där fanns ett gäng med killar som när jag gick förbi började sjunga pet-flask sången- panta mera... men de sjöng banta mera!!! Tack så himla mycket killar. Jag gick hem och grinade i 3 timmar och åt inget på en vecka. 'Vad ska man göra åt sånna människor? Visst, nu var der helt främmande människor men även min bror gillade att retas och kallade mig för knubbsäl och belgian-blue, ni vet den stora gödkossan... kul.... Så sen när jag väl gick ner i vikt första gången så började mina vänner visa allvarliga symptom på att vara bantnings-häxor! Det är det värsta av alla symptom!!! Jag hade på den tiden en vän som alltid varit smal oh hon hade varit min vän när ingen annan ville. Men när jag sen blev smal så ändrades vilkoren och fast hon visste att jag kämpade med vikten så började hon äta chips och glass så fort vi skulle träffas. "Ska du inte ha lite? Jag vet att du bantar, men det är ju sååååå gott!!"  Snällt!  Eller " du har ju gott ner så mycket nu, du kan du väl unna dig glass"

När hon märkte att jag fortfarande höll vid min diet så började hon en ny taktik...  Förolämpningarna- för att få mig att ge upp... En dag var jahg gätteglad för mina jeans satt löst oh påpekade glatt detta... då svarar hon falskt och sockersött.... "men gumman, du vet ju att jeans alltid töjer sig. Du är lika stor som innan"  eller-" ät mer du, så du blir stor som den gris du redan är.....  Efter att jag gått ner i vikt så slutade hon vilja vara med mig och vi har inte pratat sen dess, mer än hej om vi skulle stöta på varran.... Helt klart så hade hon och jag aldrig umgåtts på samma vilkor eftersom vi inte kunde vara vänner efter att jag blivit smal. Innan var det bara hon som fik uppmärksamhet från killar men nu var jag helt plötsligt och spelade i samma liga och det var inte populärt!!! Sån vänskap  är det inte ens lönt att sörja över. Vi var nog aldrig vänner ändå....

Bantningshäxor är de mest missunsamma "vänner" i din omgivning. Finns det några sådana i din omgivning så håll dem borta från dig så du själv kan konsentrera dig på att nå ditt mål. 

image16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0