Min vikt i kronologisk ordning...

Jaha, denna dagen klarade jag mig igen! Tjoho!

Dagens mat blev så här tillslut

2 ägg
gurkstavar med cream cheese
5 kycklingvingar med lite gräddfil
äggröra med bacon

kul....

Jag fick en komentar av Jenny som frågade om man inte går upp i vikt igen när man börjar äta pasta,ris osv igen. Visst är det så att 1-3 kilo lägger man på sig den första vekan man börjar äta oklhydrater iegn, men det är inte fett utan socker som kroppen samlar på sig. Visst kan man svulla upp oh bli jättestor om man går tillbaka till en vardags diet med mycket onyttigt och så. Att gå ner i vikt är bara halva slaget vunnet, att behålla sin nya vikt är ett projekt som varar resten av livet. Låt mig ta ett exempel ur mitt eget liv!

När jag var 18 år gick jag ner från 77 till 6o kilo över sommaren 2002. Jag hade innan dess aldrig tränat över huvudtaget utan åt godis och glass så det stod härliga till! När jag tappat min vikt så tränade jag 3-4 gånger i veckan och åt inget godis utan bara nyttigt. Sen flyttade jag till Göteborg och där tränade jag ett pass step-up om dagen + en timmes styrketräning 6 dagar i veckan. Behöver jag säga att jag i stort sett kunde äta vad jag ville???

I tre år lyckades jag hålla min vikt runt 60-62 beroende på vad jag ätit oh vilken tid i månaden det var. Men livet är ju inte alltid bara en rak smal enkel väg. Den 20 Januari 2005 så dog min 14 åriga lillasyster i cancer och jag ville vara nära min familj och flyttade därför hem igen. Hemma på landet fanns inga gym eller step-klasser och inte hade jag orken eller viljan heller att göra något. Utan det blev tröstätande med mamma och storasyster i nästan 5 månader. Glass, choklad och tårar varje dag. Vilken idiot som helst kan då räkna ut att jag gick upp en del i vikt. Till 72 kilo för att vara ärlig. Började jobba på IKEA och förlovade mig med en av mina chefer och gick upp ett par till.. till 75 lagom till bröllopet 3 månader senare. Hösten 2006 tog jag tag i min vikt och började äta nyttigt, gymma och gå på spinning 3-5 dagar i vekan. Gick ner till 69 kilo lagom till deember 2006 då jag fick veta att jag var gravid med min son. Mådde illa och gik ner till 66 de förts 3 månaderna. Sen sa det bara PANG  i nionde månaden oh jag gik totalt upp till 90 kilo. Kul...  Så det är alså här jag är i mitt liv just nu...

Oj, det blev visst mina livs memoarer här nu.


Hoppas ni alla har det bra och tack för ert stöd!

Sov Gott alla!!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0