Kött ät dött!!!

Hej på er!

Vägde mig i morse och vågen hamnade på 77,5. Måste vara något fel med vågen men kom ganska snabbt fram til att det är det inte... Jag har nog ätit för mycket gräddfil... man ska faktiskt inte äta det alls i den fasen jag är i nu. Jag har alså FUSKAT och får därför stå mitt kast att jag inte går ner så snabbt som jag vill...surade ganska länge i morse men bestämde mig för att ta nya friska- eh? tag och skärpa mig. Ingen mer gräddfil. Orättvist!

Har nyss ätit lunch, det blev fisk... tråkigt! Jag är så himla trött på all animalisk mat jag äter hela tiden! Jag vill vara vegeterian, men det är ganska svårt på en low-carb diet. Jag vill oxå kunna ta ett eller kanske 3 glas Oboý innan jag går och lägger mig men NEEEEEJ Linda, inte kan du det för då har du Oboýen hängande över byxkanten en vecka senare. Jag vill kunna ta och äta 6 rostade mackor med massa smält smör på, till middag (som min man gjorde efter jobbet igår) utan att behöva handla på H&Ms BB avdelning (som jag för övrigt aldrig har handlat på av ren trots!)  Men, nu är det så att det är nog inte meningen att mitt liv ska se ut så. Jag är nog född till en lott som den som alltid måste hålla igen om jag vill se ut som jag vill. Orättvist? Jo, det kan tyckas så om man är trångsynt. Om man bara höjer blicken lite och ser den hela bilden så finns det så många saker som hade kunnat vara värre. Jag kunde ha varit förlamad i hela kroppen, vara blind, döv, ha kronisk acne, sånt som man inte kan hjälpa. Då måste jag säga att när man då har sånna sur dagar som jag har ibland när rumpan känns större än en vägsugga, då är det bra att jag har en man som kan dra ur en ur sånna negativa tankebanor och få mig att se hur bra jag har det. Jag har en underbar familj, jag har ett hus att bo i, kläder att ha på mig (även om inte i den strl jag skulle önska)  och jag har mat att äta (som är grunden till mina viktproblem) Alså har jag det så bra att jag KAN vara överviktig, oh det är nog många i världen som skulle önska sig ett sådant problem.

Efter att ha reflekterat över detta så gick jag och hämtade min low-carb kokbok och hittade ett recept på varm choklad...hehe. Ska bara inhandla det som behövs först, sen kan jag nog med unna mig lite varm choklad som är så himla gott!!!

Ha det gott alla bantare och lycka till!!

senare kommer dagens thinspiration!

Tjing!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0