Födelsedag med massa kolhydrater!!!

Jag har idag gjort ett beslut att lyssna på vad doktorn som föreläste sa om att inte äta kolhydrater och från och med idag så äter jag kolhydrater igen. Jag har fullt stöd av min man att vi ska äta suprnyttig mat och röra på oss. Han ska köpa ett gymkort till mig så jag och min vän ska träna ihop.  Visst, det kommer ta längre tid än att köra Atkins men att bli smal snabbt kan knappast vara värt att bli dum i huvet!!! Inte för mig i alla fall. Kanske har gått ner en 10kg till sommaren, skulle sitta bra, men jag ska ta det lugnt. Jag ska in i förrådet och gräva fram min Orbitrek och köra lite på den och när vi köper TV så ska jag fortsätta med min älskade Turbo Jam som e så HIMLA bra!!

Idag fyller min son 9 år och han beställde en kladdkaka av mig så det har jag bakat och nu är min man och han å köper pizza som han vill ha till middag. Eftersom jag inte ätit en kolhydrat på typ en månad så är det lögn att säga att jag inte har frossat i allt gott (mackor, ostbågar, choklad, you name it!!!) just idag och snart blir det pizza och kladdkaka. Men jag har faktiskt bestämt mig att inte ha dåligt samvete eftersom imorgon så ska jag vara duktig igen och äta sallad och dinkel och annat liknande nyttigt. Men ibland måste det vara okej att få synda lite granna annars blir livet lite för tråkigt. Och ska jag vara helt ärlig så har jag inte varit på så här bra humör på ungefär en månad...:)


image47

På väg till Ica och hadla lite grejer till kakan.

image49

Vem är den snyggingen i köket som bakar kaka????

Åh! Det va ju jag! *inte aaaaalls sarkastisk...*

Ps: ser ni på finget??? 3 av 3 förlovnings/vigselringar!!! Jippie!!!Ds


Kommentarer
Postat av: Sanniis

Lycka till med din nya "diet". Kommer säkert funka jättebra! Känns betydligt hälsosammare än köttätar-dieten Atkins. Säger jag som är vegetarian :-)

2008-02-03 @ 10:32:47
Postat av: Sarah (bloggarens syster)

Bra beslut! Kan aldrig vara nyttigt med bara kött (blä...). Sallad och dinkel låter betydligt bättre. Kämpa på, du fixar det! Och grattis (?) till fuskdagen, du har väl inte glömt att hälsa din stora gosse från moster Sarah?

2008-02-05 @ 12:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0